Falling....

Name saye....


Followers

Pages

Monday, May 16, 2011

Selamat Pagi Cikgu...


Dari tadika...saya tadika kemas..pastu skolah rendah kt SKUR pastu pindah pulak ke SKM...pastu dah besa cikit masuk ke sekolah menengah..kt SMKDPT pastu pindah agi kat SMKKM...
walau dimana pon aku berada..yang ada tetap 1 gelaran yang dipanggil iaitu CIKGUUUU!!
tiap-tiap pagi, bila cikgu masuk je kelas...sebagai penolong ketua kelas (bile si ketua tade g toilet)..BANGUN SEMUA...ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA CIKGUUU~~~

Dan sekarang..bile dah masuk zaman universiti ni, semakin merindukan zaman persekolahn yang perlu tawa ria...dulu2..bile time skola beria-ria sgt nk msuk U..ha..bile dah msuk U sibuk2 je nak masuk skola balik..ouh..i really miss those moments dgn kwn2,pakai seragam skola, kasuk skola (jazz star)...beg skola...argghhh!!!
tapi takpe...

tak lame agi..saya pulak yang akan menjadi cikgu..i'm just wondering how it gonna be..bila jdi Cikgu Nur Amalina..ulala awiwi....


ape pon, im going to be a good teacher untuk mendidik anak bangsa..!wah..berangan la pulak kan...ape pon..untuk semua cikgu, bekas cikgu, dan bakal cikgu (mcm saya)..SELAMAT HARI GURU!!!!

Monday, February 14, 2011

Doa Buat Kekasih

Kekasihku...setiap manusia ada perasaan untuk sentiasa dicintai, dikasihi, disayangi... walau apa pun keadaan kita, status sosial ekonomi kita, darjat, keturunan..walau apa sekali pun berbezaan kita, kita tetap akan ada keinginan sebegitu..kerana apa...KERANA KITA ADALAH MANUSIA...

Dan kita juga tidak menolak kemungkinan bahawa setiap orang ada cita rasa yang berlainan..ada yang ingin menyayangi seseorang kerana fizikalnya, hatinya dan ape2 jela....

Setiap manusia diciptakan berpasangan...mcm ape yang nana tahu, kalau kita tak jumpe pasangan kita kat dunia ini, kita akan berjumpa kekasih kita bile kita kat ATAS sana...
kehidupan kedua....kita tak hidup sekali..tapi kita sebenarnya hidup 2 kali dan hanya sekali detik kematian...siapa tak percaya..boleh cuba...

Oleh itu, jgnlah kita kecewa bila kita berpisah, tak jumpe jodoh (ada yang jadi bujang terlajak, ada juga yang jadi andartu --> tak tahu nasibku yang mana satu)...
kerana perpisahan itu adalah sesuatu yang pasti...
Bile dihimpit kekecewaan, perpisahan, kesusahan, igtlah, kita masih ada 2 KEKASIH YANG SGT TERBAIK...IAITU ALLAH SWT DAN JUGA RASULLULLAH..

Tetapi sejauh manakah cinta, kasih dan syg kite kepada ALLAH SWT DAN JUGA RASULLULLAH...?wallahualam....tepuk dada tanya selera....apa pun, sebagai umat Islam...WAJARLAH kita dahulu kan cinta kita pada yang selayaknya...

SALAM MAULIDUR RASUL :)

pss : sedikit tips bgi mereka yang sedang mencari jodoh..blh renungkan lirik lagu ni :)

Oh Tuhan, seandainya telah Kau catatkan,
Dia milikku, tercipta untuk diriku,
Satukanlah hatinya dengan hatiku,
Titipkanlah kebahagiaan...

Ya Allah, ku mohon,
Apa yang telah Kau takdirkan,
Ku harap dia adalah yang terbaik buatku,
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku,
Pelihara daku dari kemurkaanMu...

Ya Tuhanku, yang Maha Pemurah,
Beri kekuatan jua harapan,
Membina diri yang lesu tak bermay,
aSemaikan setulus kasih di jiwa...

Ku pasrah kepadaMu,
Kurniakanlah aku,
Pasangan yang beriman,
Bisa menemani aku,
Supaya ku dan dia,
Dapat melayar bahtera,
Ke muara cinta yang Engkau redhai...

Ya Tuhanku, yang Maha Pengasih,
Engkau sahaja pemeliharaku,
Dengarkan rintihan hamba,
Mu iniJangan Engkau biarkan ku sendiri...

Agarku bisa bahagia,
Walau tanpa bersamanya,
Gantikanlah yang hilang.
Tumbuhkan yang telah patah,
Ku inginkan bahagia,
Di dunia dan akhirat,
PadaMu Tuhan ku mohon segala...


Doa Buat Kekasih....


Monday, January 31, 2011

Home Sweet Home....wee!!!

wow...setelah lame penantian home sick kt KTDI UPM, finally im home...bersama keluarga tercinta..tpi kurang sorang coz my sis yang uitm tak dpt balik..no im proud to be upm student..yeay~~
perasaan seronok yang tak terhingga bila dapat bersama ahli keluarga dirumah...

sesungguhnye tade sape yang boleh menggantikan tempat ahli keluarga dan rumah ku..RUMAHKU SYURGAKU...ade sesape nk bantah?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget