Falling....

Name saye....


Followers

Pages

Monday, February 14, 2011

Doa Buat Kekasih

Kekasihku...setiap manusia ada perasaan untuk sentiasa dicintai, dikasihi, disayangi... walau apa pun keadaan kita, status sosial ekonomi kita, darjat, keturunan..walau apa sekali pun berbezaan kita, kita tetap akan ada keinginan sebegitu..kerana apa...KERANA KITA ADALAH MANUSIA...

Dan kita juga tidak menolak kemungkinan bahawa setiap orang ada cita rasa yang berlainan..ada yang ingin menyayangi seseorang kerana fizikalnya, hatinya dan ape2 jela....

Setiap manusia diciptakan berpasangan...mcm ape yang nana tahu, kalau kita tak jumpe pasangan kita kat dunia ini, kita akan berjumpa kekasih kita bile kita kat ATAS sana...
kehidupan kedua....kita tak hidup sekali..tapi kita sebenarnya hidup 2 kali dan hanya sekali detik kematian...siapa tak percaya..boleh cuba...

Oleh itu, jgnlah kita kecewa bila kita berpisah, tak jumpe jodoh (ada yang jadi bujang terlajak, ada juga yang jadi andartu --> tak tahu nasibku yang mana satu)...
kerana perpisahan itu adalah sesuatu yang pasti...
Bile dihimpit kekecewaan, perpisahan, kesusahan, igtlah, kita masih ada 2 KEKASIH YANG SGT TERBAIK...IAITU ALLAH SWT DAN JUGA RASULLULLAH..

Tetapi sejauh manakah cinta, kasih dan syg kite kepada ALLAH SWT DAN JUGA RASULLULLAH...?wallahualam....tepuk dada tanya selera....apa pun, sebagai umat Islam...WAJARLAH kita dahulu kan cinta kita pada yang selayaknya...

SALAM MAULIDUR RASUL :)

pss : sedikit tips bgi mereka yang sedang mencari jodoh..blh renungkan lirik lagu ni :)

Oh Tuhan, seandainya telah Kau catatkan,
Dia milikku, tercipta untuk diriku,
Satukanlah hatinya dengan hatiku,
Titipkanlah kebahagiaan...

Ya Allah, ku mohon,
Apa yang telah Kau takdirkan,
Ku harap dia adalah yang terbaik buatku,
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku,
Pelihara daku dari kemurkaanMu...

Ya Tuhanku, yang Maha Pemurah,
Beri kekuatan jua harapan,
Membina diri yang lesu tak bermay,
aSemaikan setulus kasih di jiwa...

Ku pasrah kepadaMu,
Kurniakanlah aku,
Pasangan yang beriman,
Bisa menemani aku,
Supaya ku dan dia,
Dapat melayar bahtera,
Ke muara cinta yang Engkau redhai...

Ya Tuhanku, yang Maha Pengasih,
Engkau sahaja pemeliharaku,
Dengarkan rintihan hamba,
Mu iniJangan Engkau biarkan ku sendiri...

Agarku bisa bahagia,
Walau tanpa bersamanya,
Gantikanlah yang hilang.
Tumbuhkan yang telah patah,
Ku inginkan bahagia,
Di dunia dan akhirat,
PadaMu Tuhan ku mohon segala...


Doa Buat Kekasih....


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget